Vardola

Yeni Ticaret Merkezi
Yeni Ticaret Merkezi

Aymakoop Sanayi Sitesi’nde yapılacak olan, Aymakoop Ticaret Merkezi projesinin tanıtımı Aymakoop Genel Kurul’da ortaklara görsel animasyon destekli olarak sunuldu.

Aymakoop Yönetim Kurulu Başkanı Murat GÖL, Aymakoop Ticaret Merkezi projesini çok önemsediklerini belirterek “Aymakoop; Yeni Ticaret Merkezi’yle ayakkabı sektörünün amiral gemisi olacak.” dedi.

Aymakoop ve ayakkabı sektörünün en prestijli binası olma özelliğini de taşıyacak olan Aymakoop Ticaret Merkezi’nin bazı dükkânları satışa sunulacak. Açık artırmayla yapılacak olan dükkânlarla ilgili belirlenen alt rakamlar şu şekilde olacak:


Caddeye bakan zemin için 17.000 TL,
Aymakoop tarafına bakan zemin için 14.000 TL,
1.kat için 8.000,
2. kat için 7.000 TL,
Teras kat için 6.000 TL.

Satılacak dükkânlarla ilgili bildirim, sitede faaliyet gösteren firmalara ve ortaklara SMS yoluyla yapılacaktır. Ayrıca; daha önce müracaat ederek form dolduranlara da bilgilendirme yapılacaktır.

Proje tamamlanma aşamasında olup, Aralık ayı itibariyle inşaat çalışmasına başlanması planlanmaktadır.

Bunun yanında, proje tamamlandığında gerekli duyurular yapılarak maket üzerinden tanıtım yapılacaktır.

AYMOD Ayakkabı Fuarı
AYMOD Ayakkabı Fuarı

2016 ilkbahar-yaz koleksiyonlarının ilk kez sergileneceği AYMOD Fuarı 07-10 Ekim 2015 tarihleri arasında 54. kez kapılarını açacak.

Ayakkabı sektörünün küresel buluşması AYMOD için ulusal ve uluslararsı tanıtım ve ziyaretçi çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor...

theMICAM
theMICAM

theMICAM Milano Ayakkabı Fuarı 14 - 17 Şubat 2016 tarihlerinde kapılarını açıyor.

Kira & Aidat Hesap Numaraları
Kira & Aidat Hesap Numaraları
BANKA ŞUBE HESAP NO ŞUBE KODU İBAN
İş Bankası İkitelli Sanayi Şubesi 31632 1278 TR71 0006 4000 0011 2780 0316 32
İş Bankası Beyazıt Şubesi 63420 1009 TR12 0006 4000 0011 0090 0634 20
Garanti Masko Şubesi 6297104 224 TR77 0006 2000 2240 0006 2971 04
Y. Kredi Bankası İkitelli Şubesi 62044112 756 TR70 0006 7010 0000 0062 0441 12
Y. Kredi Bankası İkitelli Şubesi 72481596 756 TR65 0006 7010 0000 0072 4815 96
Akbank Keresteciler Şubesi 5712 589 TR59 0004 6005 8988 8000 0057 12

 

Aymakoop Bilgi Toplumu Hizmetleri
Aymakoop Bilgi Toplumu Hizmetleri
ŞİRKET TÜRÜ : İŞLETME KOOPERATİFİ
ŞİRKET ÜNVANI : S.S AYMAKOOP AYAKKABI VE YAN SANAYİ İŞLETME KOOPERATİFİ
TİCARİ SİCİL NO : 215341 / 162893
ADRES : İ.O.S.B AYMAKOOP SANAYİ SİTESİ SOSYAL TESİS A BLOK NO:20 K:2 İKİTELLİ - BAŞAKŞEHİR - İST
İLETİŞİM : TEL: +90 212 549 56 58 (4 HAT) FAKS: +90 212 549 56 62
WEB : www.aymakoop.com.tr
MAİL : info@aymakoop.com.tr
VERGİ D. : İKİTELLİ
VERGİ NO : 481 002 4293

 

Scooter'dan, 20 milyon dolara İkitelli'ye 5 yıldızlı otel
Scooter'dan, 20 milyon dolara İkitelli'ye 5 yıldızlı otel

Holiday Inn otelinin arkasındaki 5 bin metrekare arazide yapılacak otele dünyanın önemli zincirleri de ilgi gösteriyor. Macro, ilk otelin başarısıyla turizm sektörüne ağırlık vermeye hazırlanıyor.

SCOOTER ayakkabılarıyla dikkatleri üzerine çeken Macro A.Ş., İkitelli'de yapımına başladığı 5 yıldızlı otel ile turizm sektörüne de adım atıyor. Bu sonbahar açılmaya hazırlanan Holiday Inn otelinin arkasında 5 bin metrekare arazi üzerine yapılan otele Macro, 20 milyon dolar yatırıyor. Macro'nun Yönetim Kurulu Başkanı Fikret Şerafettinoğlu, şirket merkezini yapmak için 3 yıl önce satın aldıkları araziyi, bölgedeki ani değişimle otel olarak değerlendirmeye karar verdiklerini söyledi.

ZİNCİRLERİN İLGİSİ: Hafriyat çalışmalarına başladıklarını, ruhsatı bir ay önce aldıklarını anlatan Fikret Şerafettinoğlu, dünyanın önde gelen bazı zincirleriyle ön görüşmeler yaptıklarını belirtti. Uluslararası otel markalarıyla şimdi daha ciddi görüşmeler yapacaklarını kaydeden Şerafettinoğlu şunları söyledi: "Zincirlerin projemize gösterdiği ilgi iyi. Hangi zincirin işleteceğine karar vereceğiz. Yabancı zincir tercih edeceğiz. Otelcilik işinde uluslararası bir markaya sahip olmak çok önemli. Otel 20 ya da 25 bin metrekare büyüklüğünde olacak. 2009'da otelin bitmesini ve 2010 yılında açmayı planlıyoruz. Ancak normal tempo için geçerli bu tarihler. İşi çok daha hızlandırabiliriz."

BÖLGE YILDIZ OLACAK: Şerafettinoğlu, Holiday Inn otelinin yapılması ve bölgede yapılan prestijli binalar ile alışveriş merkezi projelerinin turizm yatırımı yapmaya yönettiğini belirterek, söz konusu bölgenin üretim için lüks bölge olmaya başladığını söyledi. Bölgede 10 civarında yeni otel projesi olduğunu anımsatan Şerafettinoğlu şöyle konuştu: "Basın Ekspres Yolu artık otelleriyle anılacak. Önemli bir oteller bölgesi olmaya aday. Ulaşım, havalimanına yakınlık, ayrıca batıya doğru kayan şehir burada otelciliği ön plana çıkarıyor. Çatalca'ya kadar konut projeleri yapılıyor. İkitelli Organize Sanayi önemli bir potansiyel; 30 bin işyeri var. Güneşli ve Mahmutbey'in de potansiyeli yüksek. Bu bölgede ciddi konaklama, restoran ve kafeterya ihtiyacı var. Bölge yıldız olmaya aday."

RİSKİ DAĞITTIK: Turizm yatırımlarını sürdürüp, sürdürmeyecekleri sorusunu Şerafettinoğlu şu sözlerle yanıtladı: "İlk projeyi hayata geçirip, nasıl gittiğini görmek istiyoruz. Ardından eğer bu sektörü seversek, ikinci bir otel projesi de düşünebiliriz. Gayrimenkul yatırım açısından hep ilgi gören ve kazançlı bir sektör oldu. Bugüne kadar hep kendi işimiz olan ayakkabıcılığa yatırım yaptık. Biraz riskleri dağıtmak gerekiyor. Ayakkabı sektöründe, kur ve ithalata bağlı ciddi riskler var."

Ayakkabıcılık sektörü ciddi tasfiye yaşadı

AYAKKABICILIK sektörünü de konuştuğumuz Fikret Şerafettinoğlu, kurlara ve ithalata bağlı olarak risklerin arttığına, sektörde ciddi bir tasfiye süreci yaşandığına değindi. Özellikle Çin'in büyük tehdit olduğunu vurgulayan Şerafettinoğlu "Macro olarak biz Scooter'ı markalaştırmak için yoğun çalışmalar yaptık. Hálá da yapıyoruz. Markalaştığımız ve deri ürettiğimiz için fazla etkilenmedik. Özellikli üretime yönelerek, sektördeki tasfiye sürecinin dışında kaldık. Enjeksiyonlu, su geçirmez özelliklerine sahip ürünlerle güçlendik. Kura rağmen ihracat yapıyoruz" diye konuştu.

Scooter mağazalarını artırmayı planlıyoruz

1993 yılında kurulan Macro, 1995'te Scooter markasını yarattı. Rusya ve Almanya ağırlıklı çalışan marka, 1997'de Rusya'daki krizin ardından iç piyasaya yöneldi. Şu anda Slovakya, Çek Cumhuriyeti, İtalya, ABD, Kanada, Malta, Norveç, İsveç, Hollanda, Rusya, Ukrayna, İsrail, Yunanistan gibi 20 ülkeye 1 milyon dolar civarında ihracat yapan, cirosu ise 10 milyon doları aşan markanın, 4 pilot mağazası bulunuyor ve 500 kornerde satılıyor. Şu anda iyi bir lokal marka olduklarını bildiren Fikret Şerafettinoğlu "Mağaza sayısını artırmak istiyoruz. Şu anda franchise verecek aşamada değiliz ama daha sonra bu da olabilir" dedi.

İkitelli bölgedesindeki turizm yatırımları

Holiday Inn Istanbul Airport North Hotel: Denk Turizm'in 5 yıldızlı otel projesi. 330 odalı, kongre salonları olan otelin yatırım tutarının 20 milyon Euro olduğu tahmin ediliyor.

Pagi Plato Hotel: Plato Turizm'in Halkalı'da gerçekleştireceği 4 yıldızlı otel projesi. 400 yataklı otele 19 milyon YTL yatırılacak.

Eren Holding'in projesi: Yenibosna Kuyumcukent karşısında bulunan arsalarını otel olarak değerlendirmesi beklenen Eren Holding, alışveriş merkezi projesine de sıcak bakıyor.

MNG'nin otelleri: MNG Grubu İstanbul Dünya Ticaret Merkezi Kompleksi içinde biri 4, diğeri 5 yıldızlı WOW City Hotels projesini gerçekleştiriyor.

Küçükçekmece Bosphorus City: Sinpaş'ın projesi içerisinde yer alacak otelde uzun süre konaklayan ziyaretçiler hedefleniyor. (Hürriyet)

Ayakkabı Fuarı'nın 48'incisi düzenlendi!
Ayakkabı Fuarı'nın 48'incisi düzenlendi!

Ayakkabı yan sanayi üreticileri bu yıl 48'incisi düzenlenen Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı'nda (AYSAF) buluştu. Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD), Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme ve Eğitim Vakfı (TASEV) ve KOSGEB tarafından desteklenen AYSAF, CNR Expo'da 17 ülkeden 177 yabancı firma olmak üzere toplam 386 firmayı bir araya getirdi. Fuar açılışında konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, açılışta yaptığı konuşmada, 2001 yılında 131 milyon dolar olan ayakkabı ihracatının, 2011 yılında 411 milyon dolara ulaştığını ifade etti. 

Bu yılın ilk 8 ayında ise ayakkabı sanayi ihracatında yüzde 18'lik artış kaydedildiğini ve ulaşılan rakamın 380 milyon dolar olduğunu belirten Büyükekşi, yıl sonunda büyük ihtimalle ilk defa 500 milyon doların üzerine çıkılacağını vurguladı. Büyükekşi, sektörün 2023 yılındaki ayakkabı ihracat hedefinin ise 1,5 milyar dolar olduğunu, bu yıl 500 milyon dolara geçerek bunun ilk adımını atacaklarını söyledi. Ayakkabıcılık sektörüne de Yeni Teşvik Sisteminde 6'ıncı bölge diye adlandırılan 15 ile yatırım yapma çağrısında bulunan Büyükekşi, ''Bu bölgedeki yatırımlar hem Türkiye'nin bölgeler arası gelişmişlik farklılıklarını ortadan kaldıracak hem de gerçekten yüreklerimizi dağlayan, bizi üzen terör ortamını ortadan kaldırmaya yönelik önemli bir çalışma olacak'' diye konuştu. -Avrupa'da sektörde en büyük 2'inci fuar- AYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Tan Erdoğdu da, yaklaşık 300 milyar dolar büyüklüğe ulaşan küresel ayakkabı pazarının 100 milyar dolarlık ihracatından büyük bir pay almayı hedeflediklerini dile getirdi. AYSAF Fuarı'nın, Avrupa'da sektörde en büyük 2'inci fuar olma özelliğini taşıdığına işaret eden Erdoğdu, fuara ilişkin şunları kaydetti: 

''Geçen yılki fuara oranla metre kare bazında yüzde 10, 338'den 386'ya ulaşan katılımcı firma sayısıyla yüzde 14'lük bir büyüme gerçekleştirdik. 25 bin metre kare alanda düzenlediğimiz fuara deri, taban, suni deri, kimya malzemeleri, yan sanayi malzemeleri ve makineden oluşan ana gruplarda 2013 trendlerine damgasını vuracak, modaya yön verecek yeni fikirleri, yeni materyal ve teknolojilerle buluşturuyoruz. 20'den fazla ülkeden profesyonel ziyaretçileri ağırlayacak fuarda, 17 ülkeden 177 firma katılımıyla uluslararası niteliğimizin altını bir kez daha çizmiş oluyoruz.''-''İhracatımızı yüzde 21,5 artırdık''- Dünyadaki ayakkabı ticaretiyle ilgili gelişmeler hakkında da bilgi veren Erdoğdu, 2011 yılı itibariyle küresel ayakkabı üretiminin 21 milyar çifte ulaştığını ve sektörün ilk kez 100 milyar dolarlık ihracat eşiğine oturduğunu ifade etti. Erdoğdu, Avrupa'da yaşanan ekonomik krize ve komşu ülkelerde yaşanan kaos ortamına rağmen Türkiye ayakkabı sektörünün 2012 yılının 7 ayında ihracatını dünya ortalamasının 6,5 puan üzerinde, yüzde 21,5 dolayında artırarak 330 milyon dolarlık ihracata imza atmayı başardığını anlattı. İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, yılda 2 kez ara vermeksizin 48'inci kez düzenlenen fuarın her yıl biraz daha güçlendiğini söyledi. Türk firmalarının güçlü bir performans gösterdiğini ifade eden Vali Mutlu, ''Çok daha güçlü bir ekonominin sahibi ülke temsilcileri olarak da geleceğe güvenle bakıyoruz. Bu geleceği, bölgemiz ve dünyayla birlikte kucaklamak ve daha fazla işbirliği yapmak istiyoruz. Umarım bu fuar, bu işbirliklerinin de gelişmesine önemli bir kapı oluşturacaktır'' diye konuştu. -''Türkiye'de canlılık, dinamizm, iş kapasitesi ve sosyal bir ruh gördüm''- İtalya Lombardia Bölgesi Ticaret, Turizm ve Hizmetler Bakanı Margherita Peroni, İtalya ve Türkiye fuarları arasında çok sıkı bir işbirliği olduğunu, kendisinin de iki ülke arasındaki bu kurumsal ve ticari işbirliğini geliştirmek amacıyla burada bulunduğunu söyledi. Peroni, fuardaki İtalyan firmaların sayısını gördükçe bu ilişkinin zaten var olduğuna ikna olduğunu dile getirerek, ''Türkiye'de canlılık, dinamizm, iş kapasitesi ve sosyal bir ruh gördüm. Bu özellikler aynı zamanda Lombardia halkının da özellikleridir. Sizleri davet ediyorum, gelin ve bizleri daha yakından tanıyın'' dedi. TASEV Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Egemen ise, sanal olarak uzayan vadelerin Türkiye'deki bütün sektörleri ilgilendirdiği gibi kendi sektörlerini de ilgilendirdiğini belirtti. 

Konuşmaların ardından kurdele kesimiyle açılışı gerçekleştirilen fuarı gezen konuklar, ayakkabı yan sanayine ilişkin ürünleri ve üretim makinelerini inceleyerek bilgi aldı. 48. Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı, 20-23 Eylül tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak. Bu arada, fuarın açılışına İTO Meclis Başkan Yardımcısı Hasan Erkesim ve CNR Holding Başkanı Ceyda Erem ile sektör temsilcileri de katıldı.